Veel gestelde vragen

Mocht u vragen hebben over uw claim op mijnMediClaim.nl, dan kunt u contact opnemen met MediRisk op telefoonnummer 030 202 72 00.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, kan ik een nieuw wachtwoord aanvragen?

Onder het inlogscherm op de homepage vindt u een link 'Wachtwoord vergeten?'. Hier kunt u uw wachtwoord opnieuw aanvragen.

Mijn gegevens kloppen niet, hoe kan ik dit wijzigen?

U kunt hierover een e-mail sturen naar mijnmediclaim@medirisk.nl. Wij zullen uw gegevens dan zo spoedig mogelijk aanpassen.

Is het mogelijk mijn e-mailadres te wijzigen?

U kunt uw wijziging per e-mail sturen naar mijnmediclaim@medirisk.nl. Wij zullen uw e-mailadres zo spoedig mogelijk aanpassen.

Wat kan ik doen als er een uitroepteken bij een fase staat?

Een uitroepteken betekent dat uw claim in de betreffende fase vertraging heeft opgelopen. Dit hoeft overigens niet te betekenen dat de totale termijn van 3 maanden om tot een zorgvuldig standpunt te komen, niet wordt gehaald.

In mijnMediClaim.nl staat per fase omschreven bij wie uw claim op dat moment in behandeling is. Wij raden u aan, indien u deze heeft, eerst uw belangenbehartiger te vragen naar de reden van vertraging. Hij/zij kent wellicht het antwoord en kan in ieder geval hierover navraag doen. Heeft u geen belangenhartiger en wilt u graag weten wat de reden van vertraging is, dan kunt u contact opnemen met MediRisk op het nummer 030 202 72 00 of mailen naar mijnmediclaim@medirisk.nl.

Krijg ik altijd bericht over mijn claim?

Binnen drie maanden na ontvangst van uw claim, ontvangt u een brief van MediRisk met een standpunt over de aansprakelijkheid. Ook als de beoordeling niet binnen de gestelde termijn kan plaatsvinden, krijgt u bericht met de reden van de vertraging.

Wat gebeurt er als er vertraging optreedt?

De behandeling van uw claim gebeurt zorgvuldig. Elke claim is anders en wij willen recht doen aan uw individuele situatie. Dit kan ook betekenen dat een volledige beoordeling niet haalbaar is binnen de gestelde termijn. In dit geval laten wij dat, met reden, binnen de drie maanden weten.

Wat gebeurt er na de eerste drie maanden met mijn claim?

In mijnMediClaim.nl wordt de voortgang tot aan de standpuntbepaling over de claim weergegeven. Dit zijn de fasen zoals in de Gedragscode GOMA beschreven. Nadat MediRisk tot een standpunt is gekomen, volgt een volgende fase. In het geval dat aansprakelijkheid wordt erkend, moet beoordeeld worden wat de schade is, die u als gevolg van het (medisch) incident heeft opgelopen. Deze schade wordt vergoed. MediRisk blijft in deze periode met u, of uw belangenbehartiger, in gesprek over de ontwikkelingen. Mocht de aansprakelijkheid worden afgewezen, ontvangt u hierover bericht. Mocht u het niet eens zijn met de beslissing, dan zijn er verschillende instanties waar u terecht kan. Lees meer hierover in de folder die u van ons heeft ontvangen.

Ik heb andere vragen over mijn claimbehandeling. Waar kan ik deze stellen?

Wij adviseren u, indien u deze heeft, contact op te nemen met uw belangenbehartiger. Heeft u geen belangenhartiger, dan kunt u contact opnemen met de schadebehandelaar van MediRisk die uw dossier behandeld via het nummer 030 202 72 00 of mailen naar info@medirisk.nl.

Ik heb suggesties en/of een opmerking over mijnMediClaim.nl, Hoe kan ik deze doorgeven?

MediRisk werkt aan continue verbetering van haar producten en diensten. Wij stellen constructieve meningen dan ook erg op prijs. U kunt uw suggestie/opmerking mailen naar mijnmediclaim@medirisk.nl.

Ontwikkeld door De Praktijk Index en Brightin